Artikel

Tre myter om e-learning

Du behøver hverken at kunne programmere eller have erfaring med at skrive manuskripter, inden du går i krig med Børsen Academys systemer. Teknikken er nem, og vi hjælper dig hele vejen, så du hurtigt kan komme i gang. Anders Bo Hansen, produktchef i Børsen Academy, præsenterer og afliver her tre myter om e-learning. 

 

Myte 1: Det er svært selv at producere e-learning 

“Vores produkt lægger op til, at man selv styrer den kreative proces, og for nogle kan det virke afskrækkende. For hvordan bygger man et kursus, der virker? Hvordan skal det se ud? Og hvad med film og billeder? Vores platform er dog så nem at arbejde i, at man kan bygge kurserne uden foregående forudsætninger. Kan man arbejde i Powerpoint og Word, kan man arbejde i vores platform. Og det bliver hele tiden lettere, da vi kontinuerligt udvikler platformen – også ud fra input fra vores kunder og kundenetværk.” 

 

Myte 2: Der er for meget vedligeholdelse 

“Virksomheder har været vant til at få en leverandør til at producere et e-learning-kursus, og så får man typisk en lukket pakke, man ikke selv kan redigere i. Måske er der blevet brugt lang tid og mange penge på produktionen – og nærmest inden man får det færdige produkt, har situationen i virksomheden måske ændret sig. Det kalder på, at kurset skal opdateres, men det kan man ikke. Vores platform kan opdateres meget nemt. Hvis der eksempelvis er et tal eller andre informationer, der har ændret sig, kan man på under et minut opdatere det. Og hver gang man trykker Gem, så er kurset live. Man kan også opdatere eller ændre et kursus fra sin smartphone eller tablet, så man er sikker på, medarbejderne altid mødes af opdateret læring.” 

 

Myte 3: Det er uoverskueligt at strukturere indholdet 

“Det er her, Børsen Academy er allermest på banen, især i implementeringsfasen. Starthjælp og undervisning i platformen er obligatorisk hos os, og vi mødes med kunden flere gange. Først holder vi et opstartsmøde, så lægger vi en plan for forløbet – og mødes igen til en undervisningsdag. Vi har skabeloner, der viser, hvordan man bryder eksisterende indhold op, så man ikke lægger et 45 siders pdf-dokument online. Man skal kigge på sit indhold på en ny måde. Har virksomheden en video på syv minutter, skal den måske splittes op. Måske kan den fint blive til tre kortere videoer, der stadig bringer de vigtige budskaber frem – bare på en mere struktureret måde. Man skal hele tiden have slutbrugeren for øje. Vores kunder har også mulighed for at få inspiration fra hinanden. Det giver tryghed og ro i maven at høre om andres erfaringer. Derfor dyrker vi ret meget, at vores kunder deltager i vores kundenetværk, så vi på den måde sørger for, at vores kunder taler med og lærer af hinanden.” 

 

 

Anders Bo Hansen
Produktchef
Børsen Academy